Modeli i ri i subvencionimit të fluturimeve ajrore përmes subvencionimit të linjave ajrore do të ketë ndikim të madh në rritjen e numrit të linjave ajrore, por edhe të destinacioneve nga aeroportet e vendit, thotë drejtori i TAV Maqedoni, Nexhat Kurt.
Me sa jam i informuar, ka shumë linja ajrore të interesuara që kanë aplikuar për thirrjen, por për momentin nuk mund të zbuloj saktësisht se cilat janë ato. Besojmë se do të ketë një efekt të madh në rritjen e numrit të linjave ajrore dhe destinacioneve të reja, pavarësisht nëse ato destinacione të reja do të jenë nga e njëjta kompani apo nga disa të ndryshme”, tha Kurt në përgjigje të një pyetjeje në konferencën e sotme të shtypit në Antalia ku TAV-i po rinovon aeroportin që menaxhon.
Ai ka theksuar se para se të finalizohet thirrja publike, përfaqësuesit e TAV-it kanë pasur takime të rregullta me Komisionin nga Ministria e Transportit dhe Lidhjeve.
“Linjat ajrore kanë raportuar se janë të interesuara për destinacione që operonin më parë nga aeroportet, por edhe për të reja. Nuk do të doja t’i zbuloja emrat sepse ata janë të interesuar tani, ju mund të bëni një njoftim dhe pastaj mund të mos interesohen më. Ne ndërtojmë vazhdimisht marrëdhënie dhe negociojmë me linjat ajrore me ministra, me ambasadorë, veçanërisht me ministrat e punëve të jashtme kur vijnë për të hapur një linjë ajrore që është e kërkuar. Ne kemi edhe programin tonë të subvencionimit të linjës ajrore, por në fund të fundit vendimi nëse një destinacion do të futet apo jo, apo nëse një linjë ajrore do të fillojë të operojë nga aeroportet, i takon vetë linjave ajrore, të cilat marrin vendimin përfundimtar. Shpresoj se do të jetë më mirë. Do të shohim se cili do të jetë efekti i subvencioneve nga Qeveria dhe si do të përcillet e gjitha dhe do të vazhdojë edhe më tutje, tha Kurt.
Ai paralajmëroi se së shpejti do ta finalizojnë masterplanin për zhvillimin e aeroporteve të Maqedonisë në 20 deri në 30 vitet e ardhshme dhe se do ta paraqesin në Qeveri.
“Koncesioni ynë skadon në vitin 2032, por është detyrim i çdo operatori aeroporti që të parashikojë dhe planifikojë të ardhmen, pra çfarë duhet bërë me aeroportet dhe mjedisin dhe të ndajë njohuritë e tyre me autoritetet, pavarësisht nëse ata vazhdojnë të menaxhojë ose do të largohet. Ne do ta ndajmë masterplanin tonë me Qeverinë dhe nuk ka të bëjë me koncesionin”, tha Kurt dhe shtoi se me masterplanin duan të rrisin kapacitetet e të dy aeroporteve dhe t’i bëjnë ato më efikase.
I pyetur për ecurinë e hetimeve për incidentin në qiellin e Maqedonisë më 7 shtator, Kurt tha se TAV-i është përgjegjës për avionët kur ata janë në aeroport dhe incidenti ka ndodhur gjatë një mbikalimi.
“Për fluturimet mbi territorin tonë, M NAV është përgjegjëse dhe ne jemi përgjegjës ndërsa avioni është në tokë si operatori i aeroportit. Sapo të ngrihen, i takon kontrollit të trafikut ajror”, vuri në dukje Kurt.
Shefi ekzekutiv i TAV Serkan Kaptan tha se TAV-i aktualisht operon me tre aeroporte në rajon – Shkup, Ohër dhe Zagreb dhe planifikon të zgjerohet në Podgoricë dhe Tivat.
“Aeroporti i Shkupit dhe i Ohrit në Maqedoni ishte investimi ynë i parë në Ballkan dhe në vitin 2014 filluam të operojmë Aeroportin e Zagrebit në Kroaci. Pak para pandemisë ka pasur tender për dhënien me koncesion të aeroporteve në Mal të Zi në Podgoricë dhe Tivat dhe ne jemi ndër tre kompanitë që janë përzgjedhur. Për shkak të koronavirusit thirrja është ndërprerë dhe Qeveria e fundit e Malit të Zi ka njoftuar se do të vazhdojë paqja. Presim që të përfundojë deri në fund të këtij viti ose në fillim të vitit 2025 dhe shpresojmë se do të përfundojë”, tha Kaptan.
Ai theksoi se trafiku ajror në botë po rimëkëmbet pas rënies së shkaktuar nga pandemia dhe se pritet që këtë vit të rimëkëmbet plotësisht në nivel botëror dhe të ketë 9.7 miliardë pasagjerë në trafikun ajror, që do të tejkalojë vitin 2019 kur kishte 9.2 miliardë pasagjerë në nivel botëror.
“Në planin afatgjatë, trafiku ajror do të vazhdojë të rritet kryesisht për shkak të rritjes së klasës së mesme të qytetarëve, por edhe për shkak të linjave ajrore me kosto të ulët, dhe pritet që në vitet në vijim të transportohen 20 miliardë pasagjerë në vit. Ajo do të rritet më së shumti në Azi dhe Lindjen e Mesme.
Lindja e Mesme, siç tha ai, do të jetë në fokus të TAV-it. TAV-i aktualisht menaxhon 15 aeroporte në 8 vende dhe aeroporti në Antalia është më i madhi dhe transporton 20 milionë pasagjerë në vit. Aktualisht, aeroporti po i nënshtrohet një rindërtimi me vlerë 2.5 miliardë euro, para të siguruara nga 12 banka të ndryshme për shkak të vlerësimit të tyre të mirë të kredisë.
Drejtori i Aeroportit të Antalias, Deniz Varol, tha se si aeroporti më i madh në Mesdhe, duan që njohuritë e tyre t’i bartin në aeroportet e Maqedonisë për të tërhequr sa më shumë turistë. Ai bëri të ditur se në aeroportin e Antalias së shpejti do të vendosen tabela informuese për aeroportin e Shkupit dhe të Ohrit për të tërhequr pasagjerë dhe turistë. Aktualisht ka katër fluturime çarter për në Aeroportin e Shkupit nga Antalia në javë dhe synimi është rritja e këtij numri. Vitet e fundit, numri më i madh i turistëve që vizitojnë vendin tonë janë nga Turqia.
“Marketingu është më i rëndësishmi për zhvillimin e aeroporteve. Për shkak të problemeve të vizave, Ballkani është sërish aktual për qytetarët e Turqisë. Antalia ka tre milionë banorë dhe me rajonin arrin në pesë. Së shpejti do të vendosim panele reklamuese në aeroportet e Shkupit dhe të Ohrit. Ne po përpiqemi përmes marketingut të tërheqim linjat ajrore. Do ta promovonim Maqedoninë si destinacion të shkëlqyer”, tha Varol.